+31(0)6-51633463 myriam@mind-in-motion.nl

Mindful Walk in het Heuvelland

Maak kennis met Mindful Walk en ervaar zelf hoe rustgevend het is.
Mindful Walk combineert wandelen in de natuur met ademhalingstechnieken en mindfulness.
De belangrijkste resultaten zijn rust in je hoofd, energie in je lijf en minder stress.

Mindful Walk – Wat is het?

Mindful Walk betekent bewust wandelen. Hoe kun je bewuster wandelen? Door dit te combineren met ademhalingstechnieken en mindfulness. Tijdens Mindful Walk clinics en cursussen is er aandacht voor jou, je ademhaling en je lijf. Je zult ervaren dat Mindful Walk effectief is om je aandacht weg te halen bij stress en zorgen.

De clinics en cursussen zijn geschikt voor beginnende en gevorderde wandelaars. Snelheid of afstand is helemaal niet belangrijk. Nee, we gaan genieten van de natuur en vooral lekker relaxed wandelen. Soms zullen we even stoppen voor uitleg of een oefening. Je leert hoe je bewuster kunt wandelen met aandacht voor je lijf en je gevoel. De ademhalings- en mindfulnesstechnieken kun je verder ook toepassen in je dagelijkse leven, zélfs als je te druk bent.

“Wandelen ontspant en samen met mindfulness gaat dat nog beter. Een kleine wandeling kan al wonderen doen.”

Mindful Walk – Wat is het niet?

Mindful Walk is niet:

❌ gewoon een rondje wandelen
❌ zweverig
❌ prestatiegericht
❌ veel kilometers maken

Het is meer dan een rondje wandelen. De technieken die je leert tijdens een Mindful Walk cursus of clinic, kun je ook toepassen als je niet aan het wandelen bent. Bijvoorbeeld tijdens je werk. Waardoor je minder stress ervaart en je beter kunt focussen.

Je gaat niet lopen om ergens te komen, want je bent al waar je moet zijn

N

Minder stress

Door het toepassen mindfulness en ademhalingstechnieken verleg je je focus van je hoofd naar je lichaam. Als gedachtes je bezig houden, leer je om die nu los te laten. En ervaar je minder stress.

N

Meer energie

Door de focus te leggen op de ademhaling, niet alleen tijdens het hardlopen/wandelen, maar ook op de momenten daarbuiten, krijgt het lopen een andere dimensie en voel je je over het geheel genomen veel energieker.

N

Een gezondere ademhaling

Je ademt 23.000 keer per dag. Veel mensen ademen door de mond. Door te focussen op een gezonde neusademhaling, verlaag je je ademhaling en daarmee ook je hartslag. Waardoor je meer energie overhoudt.

Wil je starten met Mindful Walk?

Bij de 5-weekse cursus starten we de eerste sessie vanaf de parkeerplaats aan de Sint Maartensweg in Noorbeek. De andere 4 sessies spreken we op andere startlocaties in het Heuvelland af zodat we steeds in een andere omgeving lopen. Het is geschikt voor iedereen,  ook als je geen ervaren wandelaar bent. Verder heb je geen dure outfit nodig. Wandelschoenen zijn het belangrijkste.

Geplande cursussen / kennismakingsclinics

Dit zeggen cursisten die je voorgingen

Rustgevend. Fijn moment voor mezelf. Leerzaam. Ik heb genoten van de mooie plekken. Interessant. Alles was goed. Verdiepend in technieken van Mindfulness. Afwisselend in opdrachten en omgeving. Boven verwachting!

Wendy en Femke

5-weekse Mindful Walk Cursus

Vandaag een Mindful Walk clinic gedaan. De omgeving bij Noorbeek is altijd al mooi om te wandelen. Maar door de verschillende oefeningen word je je nog bewuster van al het moois en van je eigen lijf. Heerlijke manier om actief te ontspannen. Bedankt!

Brigitte

Mindful Walk Clinic

Mindful Walk Clinic. Het was een prachtige wandeling met veel afwisselende oefeningen tussendoor. Vanwege de Corona maatregelen in een klein groepje en aangepaste oefeningen, maar daardoor voor mij juist prettiger.
Echt een aanrader. Ook voor als je in Zuid- Limburg op vakantie bent is dit een heel leuke activiteit. Myriam, bedankt voor je enthousiaste begeleiding en de gezellige ochtend. Want ja, het was óók nog gezellig. Wat wil je nog meer?

Andrea

Mindful Walk Clinic

Wandelcoaching. Heerlijk om met Myriam in de natuur te lopen. Haar betrokkenheid, aandacht, enthousiasme en goede adviezen zetten je aan tot een andere en meer positieve manier van denken en doen! ?

Mirjam

Wandelcoaching volgens de Mindful Run methode

Wil je op de hoogte gehouden worden van de Mindful Run/Walk activiteiten in het Heuvelland en het ebook "Mindful Run" gratis ontvangen? Meld je dan aan.

Waarom doe ik Mindful Run/Walk?

In april 2018 wilde ik de marathon van Rotterdam lopen. Totdat ik geblesseerd raakte. Tot die tijd liep ik alleen maar prestatiegericht. Door mijn blessure en mijn passie voor mindfulness kwam ik in contact met Mindful Run waarin bewegen en mindfulness gecombineerd worden.

Dat leek mij wel wat! De mindfulness technieken toepassen als ik buiten ben. Dat was het begin van een hele andere manier van sporten en buiten zijn. Sinds die tijd loop ik zonder prestatiedruk met veel plezier hard en dat (niet onbelangrijk) zonder blessures.

Ik heb zelf ondervonden hoe effectief die combinatie is. Uit je hoofd, en je zintuigen ten volste benutten: puur genieten van het moment en de omgeving!

Inmiddels zijn er in Nederland al zo’n 220 instructeurs actief. Ik ben dankbaar dat ik daar één van mag zijn. Zodat ik jou mag laten ervaren wat Mindful Run voor je kan betekenen.

Ga je met me mee?

Mindful Run Nederland

Mindful Run Nederland gebruikt in al haar activiteiten de combinatie van mindfulness, ademhalingstechnieken en hardlopen / wandelen met als resultaat MINDER STRESS en MEER ENERGIE.

In Nederland zijn zo’n 220 Mindful Run instructeurs aktief.

Ik ben actief in het Zuid-Limburgse Heuvelland, waar ik de 5-weekse cursussen met hardlopen (Mindful Run cursus) en wandelen (Mindful Walk cursus) geef. Ook ben ik wandelcoach en werk ik met de Mindful Run (MFR) wandelcoachingsmethode.

Binnen het bedrijfsleven wordt Mindful Run ingezet in het kader van Duurzame Inzetbaarheid.

Woon of kom je niet in het Heuvelland, neem dan een kijkje op de landelijke website voor een Mindful Run/Walk instructeur bij jou in de buurt: www.mindfulrun.nl.

Veelgestelde vragen

Wat is dat toch met die pleisters?

Bij Mindful Run gaan we ademen door de neus. Iets wat heel veel mensen niet meer doen. Grotendeels onbewust. Door die pleister creëren we bewustzijn. Je kunt hierdoor niet anders dan ademen door je neus.

Gaan we mediteren? Is dat niet zweverig?

Tijdens Mindful Run besteden we aandacht aan meditatie. Maar op een actieve manier. Dit kan door middel van de ademhaling, aandachtsoefeningen of hardlopen.

Nee, dit is niet zweverig! Niemand ziet namelijk dat jij mediteert wanneer je bezig bent. Het is een misverstand dat je enkel kunt mediteren in kleermakerszit met je handen op je knieën en handpalmen omhoog.

Wat trek ik aan?

Voor een Mindful Run is het verstandig om een paar hardloop-schoenen aan te doen. Speciale trail schoenen zijn niet nodig. Heb je deze dan kun je ze natuurlijk altijd aan doen.
Het is verstandig om makkelijk zittende kleding te dragen. Liefst in meerdere laagjes zodat je iets uit kunt doen wanneer je het warm krijgt. Houd ook rekening met het weer aangezien de trainingen bijna altijd door gaan.

Wat als het regent?

De training gaat in principe altijd door. Maar, er zijn uitzonderingen:
• Weeralarm
• Onweer
• Gevaarlijke situaties